O mnie

Jestem  certyfikowanym psychoterapeutą ( certyfikat nr 36/2019 ). Pracuję głównie w podejściu systemowym i  krótkoterminowym skoncentrowanym na rozwiązaniu (Solution Focused Brief Therapy). Jestem też magistrem pedagogiki wychowawczo-opiekuńczej oraz  dyplomowanym socjoterapeutą.

Ukończyłam studia magisterskie na Uniwersytecie Łódzkim, Pedagogikę wychowawczo- opiekuńczą, studia podyplomowe Socjoterapia w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Łodzi, IV letnie Studium Profesjonalnej Psychoterapii w Centrum Terapii Krótkoterminowej w Łodzi. Jestem realizatorem programu edukacyjnego „Szkoła dla rodziców i wychowawców”, programu terapeutycznego dla dzieci i młodzieży ” Dam radę” oraz dla rodziców „Jestem z Ciebie dumny” Bena Furmana. Przez wiele lat prowadziłam działalność szkoleniową dla rodziców, nauczycieli oraz edukacyjną, socjoterapeutyczną dla dzieci i młodzieży w zakresie szeroko pojętej profilaktyki. Obecnie moje serce jest najbliżej pracy psychoterapeutycznej z indywidualnym pacjentem oraz zajmuję się terapią par, małżeńska i terapią rodzin. Współpracuję z rodzicami w rozwiązywaniu problemów wychowawczych dzieci i młodziezy, poprzez prace Zespołu Do Spraw Dzieci i Młodzieży (psycholog, psychiatra, pedagog, socjoterapeuta, dietetyk, trener personalny, adwokat). A wszystko to w nurcie terapii krótkoterminowej, skoncentrowanej na rozwiązaniu.

  • osoby odczuwające trudności natury psychicznej, emocjonalnej, psychosomatycznej: depresje, lęki, nerwice,
  • problemy w związkach,
  • problemy rodzinne,
  • trudności wychowawcze ( praca z dziećmi i młodzieżą),
  • relacje z osobami niepełnosprawnymi, przewlekle chorymi,
  • sytuacje kryzysowe.
  • psychotearapia indywidualna,
  • psychoterapia par, rodzinna,
  • psychoterapia dzieci i młodzieży
  • konsultacje.

W zakresie działalności gabinetu znajdziemy szkolenia w zakresie szeroko pojętych umiejętności wychowawczych-  szkolenia dla rodziców, nauczycieli, rodziców-prowadzone w szkołach, przedszkolach, placówkach wychowawczo-opiekuńczych, ośrodkach pomocy, centrach pomocy rodzinie, rodzinnych domach dziecka itp. Oferujemy również warsztaty, grupy wsparcia- odchudzające, rozwojowe dla kobiet, szkolenia integracyjne,  kreowania wizerunku, osiągania celów biznesowych, zarządzania zespołem i radzenia sobie w sytuacjach trudnych – Ceny ustalamy indywidualnie.

Twórcą terapii SFBT (Solution Focused Brief Therapy) jest Steve de Shazer, który rozpoczął badania nad terapią krótkoterminową w 1969 roku, a nastepnie razem z Insoo Kim Berg założył Brief Family Therapy Center w Milwaukee. Tam też wspólnie z Insoo Kim Berg stworzyli model Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (ang. SFBT). Jest on jednym z wielu kreatywnych podejść w pomocy psychologicznej, pracy socjalnej i psychoterapii. Od 1990 roku SFBT rozwija się w Polsce m.in., jako podejście psychologiczne i terapeutyczne. Podejście to zostało przeniesione na grunt Polski przez Mariolę i Jacka Lelonkiewiczów z Centrum Terapii Krótkoterminowej w Łodzi.

Zdaniem twórców modelu SFBT, głównymi konstruktorami metod pracy są sami klienci. To oni są uważani za ekspertów i to oni wiedzą najlepiej, co działa.

Celem SFBT nie jest samo rozwiązanie problemu, ale poszukiwanie najbardziej optymalnego rozwiązania dla sytuacji, w której klient się znalazł.

SFBT można z pewnością zaliczyć do terapii ustrukturalizowanych. Metody i zasady kształtowania procesu terapeutycznego w prosty i ścisły sposób są określone. SFBT nie jest jednak terapią strategiczną, nie interesujemy się w tym modelu tworzeniem teorii opisującej naturę problemu klienta, bądź stawianiem diagnoz w tradycyjnym rozumieniu tego słowa. Diagnoza jest uważana za mało przydatną, a czasami i przeszkadzającą. Strategia, kierunek pracy determinowany jest tym, co pacjent uważa za najważniejsze dla niego. Głównym celem pracy jest poszukiwanie najbardziej optymalnego dla pacjenta rozwiązania, a nie koniecznie zastanawianie sie nad przyczynami trudności. Rozwiązanie bowiem nie zawsze musi być w ścisłym związku z tymi przyczynami.

  • Jeśli się nie zepsuło – nie naprawiaj.
  • Jeśli już wiesz co działa – rób tego więcej- powtarzaj to.
  • Jeśli to w ogóle nie działa – nie rób tego więcej- rób coś innego.